Thursday, May 8, 2008

pergi untuk selamanya.....

hatiku sebak sepanjang ari ini...seawal pagi aku dapat phone call dari kakak angkat aku bertanyakan anak tiri nya yang juga anak buah my ex...anak yang pernah ku bela dari umur 7 tahun sehinggalah menginjak dewasa...walapun tak sepenuhnya dibawah pengawasanku tapi hampir setiap masa dia tinggal bersama ku...

Katanya suaminya ternampak kat news awal pagi kemalangan ngeri di Kuala Lumpur dan mangsa itu sama nama dengan anaknya...dia minta aku selidik berita itu...tak sampai 5 minit adik ku Nora call dari PJ katanya Balai Polis di KL call dia minta pengesahan mayat Zarul Zarin kemalangan dan meninggal ditempat kejadian...Ya Allah!!!...aku jadi panik sekejap..katanya jenazah arwah belum dituntut oleh ahli keluarga...

Bermacam2 terbayang difikiran...aku call balik kakak angkat dan minta dia berhubung gan adik yang sedang berurusan di HKL...

Mujurlah arwah ada menyimpan no phone adik ku yang bertugas di IPD PJ...
Memang itu selalu aku ingatkan dengan dia sewaktu dia tinggal bersama ku agar menyimpan no phone ahli keluarga yang terdekat...



Buat aku yang pernah menjaga arwah..aku cukup mengenali anak kurang upaya ini...walaupun pekak dan bisu tapi tak pernah bersifat rendah diri...walaupun kurang upaya tapi dia tak takut dan ragu memandu kereta...

Ajalnya ditemuinya di stereng kereta yang menjadi kegilaannya memandu kesana kemari...
mengikut berita TV3 jam 130 tengahari tadi...arwah melanggar pokok meyebabkan kereta yang dipandunya remuk dan aku sempat menyaksikan arwah terkulai layu dihimpit stereng dan berlumuran darah dalam kereta berwarna merah yang remuk...

Arwah bersama rakannya yang juga kurang upaya meninggal ditempat kejadian jam 130 pagi - 8hb Mei

Menurut adik ku Nora jenazahnya telah selamat dibuat post mortem dan akan dihantar ke Tawau jam 9 malam dan dijangka sampai ke Tawau jam 10 pagi esok..( Jumaat ) dan bekas MIL dan SIL aku yang ada di KL juga ada di HKL menguruskan jenazah...

AL-Fatehah buat Allahyarham Mohamad Zarul Zarin b Mayassin...moga rohnya tenang mengadapa Ilahi....

7 comments:

floweristachantress said...

Innalillahi wa innailaihiraji'un...

al-fatehah...

Mademoiselle Cynicleopetra said...

innalillahi wa innaihilaihirajiunn
semoga rohnya disamping roh apra solihin...

Warnawanie said...

Innalillahi wa innailaihiraji'un...

Sama2 sedekah al-fatihah

sue cipot said...

Innalillahi wa innailaihiraji'un...
setiap yg hidup pasti akan mati jua.. soalnya bersediakah kite untuk dijemput pulang?

lilRed Farah said...

innalillahi wainnaila hi rojiun....salam takziah...semoga semua tabah menghadapi dugaan yg pasti ini

ammeda said...

Amin...moga ronya tenang di alam barzakh...alhamdulillah..jenazahnyadah selamat disempurnakan di Tawau selepas solat Zohor...

aku la ros said...

innalillahi wainnaila hi rojiun....

al fatihah...

Powered By Blogger